Evenimentul

”Nu am venit să dau socoteală!” Cele două ”Viorici” și criticile dure ale partidelor din Parlamentul European

De două ori a vorbit miercuri premierul Viorica Dăncilă în plenul Parlamentului European: o dată ca să prezinte mesajul cu care a fost trimisă de… Mai mult

03.10.2018

La obiect

Raport finalizat la nivelul anului 2017 – investițiile străine au depăşit 75 de miliarde de euro. Domeniile către care s-au îndreptat banii

Soldul investițiilor străine directe (ISD) în economia României a crescut anul trecut la 75.581 milioane  euro, dar în echivalent raportat la PIB s-au diminuat de… Mai mult

02.10.2018

La obiect

”Economiile europene au prea puțin spațiu fiscal pentru a face față unei recesiuni sau crize”: BCE avertizează, înainte de-a opri ”tiparnița de bani”

Economia zonei euro are încă nevoie de ample stimulente monetare pentru a atinge ţinta Băncii Centrale Europene (BCE) privind stabilitatea preţurilor, a declarat Benoit Coeure,… Mai mult

01.10.2018

La obiect

Statul împrumută primăriile pentru căldura de la iarnă la dobânzile băncilor comerciale. Ba chiar mai mari

Trezoreria statului poate oferi credite administrațiilor locale la dobânzi comparabile, sau chiar mai mari în unele cazuri, decât cele practicate de băncile comerciale. Lipsite de… Mai mult

01.10.2018

Cele 15 proiecte de infrastructură aflate în execuție – analizate de Pro Infrastructura. Lungul drum până la promisiunile ministrului

de Victor Bratu , 2.1.2018

În 2018 pot fi finalizați 83,587 km (21,15 km sunt de fapt gata din acest an) din care, realist vorbind, vom putea folosi doar 63 km (aproximativ), restul fiind ”muzee”, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructura  a promisiunilor făcute la finalul anului 2017 de către ministrul Transporturilor, Felix Stroe.

Felix Stroe a declarat pe 14 decembrie că “vor fi minim 156,7 kilometri” de autostradă dați în folosinţă în 2018.

”Este o altă declarație complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană!”, reclamă asociația.

Pro Infrastructura publică un tabel cu toate cele 15 proiecte de autostradă care sunt în execuție în acest moment, afirmând că cei 63 de km de autostradă pot fi finalizați doar ”DACĂ vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, DACĂ va fi asigurată finanțarea și DACĂ va fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților.”

Mai jos, tabelul, cu situația în care se află fiecare priect și cu șansele care acestea să se suprapună cu promisiunile ministrului :

Click pentru mărire

Situația punctuală :

  • Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, atunci fiind stabilită data recepției.
  • Lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km). La 01.11.2017 s-a finalizat și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment va fi deschis, probabil, în perioada august-septembrie 2018.
  • Lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km). La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, ar putea fi deschis, acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017 chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata. Ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat (Ministerul Transporturilor are un proiect de ordin de ministru în acest sens.
  • Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București), 6,5 kilometri poate fi deschisă vara viitoare dacă va fi asigurată finanțarea.
  • Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km) este cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018. Acesta este blocat deoarece CNAIR nu ar recunoaște lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale.
  • Alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km) vor fi gata îm 2018, ambele în perioada august-septembrie. Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar muzee pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018.
  • Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, 4,03 kilometri, pot fi terminați în prima parte a anului, însă acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est).

Pro Infastructura este un ONG independent dedicat problemelor infrastructurii de transport, fondată în 2015. Unul dintre fondatori este Cătălin Drulă, în prezent deputat USR.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 2.1.2018

Un raspuns

  1. Protonic
    3.1.2018, 10:47 am

    Acestea se refera doar la proiectele de infrastrctura de transport. Mai sunt si alte tipuri de proiecte de infrastructura in lucru.

Lăsați un comentariu


Stiri

Au făcut-o: 84 de procurori trebuie să părăsească joi DNA și DIICOT. Lasă în urmă dosarele grele

Mariana Bechir

La mai mult de 30 de ore de la aprobarea în ședința de Guvern și fără să fi fost prezentat vreodată conținutul, OUG adoptată luni… Mai mult

Europa

CEDO sancționează Ungaria pentru monopolul statului pe piața manualelor

Mariana Bechir

CEDO a decis marţi că Ungaria a încălcat articolul din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului referitor la proprietatea privată, respectiv drepturile distribuitorilor de manuale şcolare, atunci… Mai mult

Stiri

Va plăti vreun politruk? Justiția a anulat sancțiunea ASF dictată împotriva șefei NN Pensii.

Adrian N Ionescu

Raluca Țintoiu (foto), fost director general la NN Pensii, a acționat legal atunci când i-a informat pe membrii fondului de pensii despre discuțiile privind o… Mai mult

Stiri

Studiu / 3 din 10 români nu știu că banii din Pilonul II sunt proprietatea lor

Adrian N Ionescu

3 din 10 români nu știu că fondurile acumulate în conturile individuale de Pilon II sunt proprietatea lor și că acestea sunt garantate prin lege,… Mai mult

Stiri

CCR a admis sesizările președintelui pe Legea Curţii de Conturi şi, parțial, pe Statutul aleşilor locali

Vladimir Ionescu

Curtea Constituțională a admis, marţi, sesizarea formulată de preşedintele Klaus Iohannis cu privire la Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 94/1992 privind organizarea şi… Mai mult

Stiri

Premierul Dăncilă s-a întâlnit cu omologul din Emiratelor Arabe Unite

Vladimir Ionescu

Premierul Viorica Dăncilă s-a întâlnit marţi cu prim-ministrul Emiratelor Arabe Unite, Mohammed bin Rashid Al Maktoum, şi cu preşedintele Autorităţii Maritime a oraşului Dubai, Sultan… Mai mult

Stiri

Industria nucleară din România cere măsuri de stimulare a investițiilor

Adrian N Ionescu

Realizarea Unităților 3 și 4 de la Centrala Nucleară de la Cernavodă poate asigura crearea a 19.000 de locuri de muncă în industria nuclerară din… Mai mult