Analiză

Deficitul bugetar la 11 luni, cel mai mare din ultimii patru ani

După primele unsprezece luni din acest an, bugetul general consolidat a înregistrat un deficit ceva mai mare de 10 miliarde lei, echivalent cu -1,21% din… Mai mult

28.12.2017

Analiză

Costul muncii în România: defazaj sever între zona business și non-business. Marea problemă a structurii creșterii, în context european şi regional

În trimestrul III 2017, România s-a situat pe primul loc între statele membre UE în ceea ce priveşte creşterea costului orar al muncii (+16,5% nominal… Mai mult

27.12.2017

Analiză

Consumul individual efectiv al românilor a luat-o înaintea PIB/locuitor – Eurostat ne vede la 61% din media UE

România a ajuns în 2016 la 61% din nivelul de trai mediu al UE 28, potrivit indicatorului de consum individual efectiv (AIC), arată cele mai… Mai mult

19.12.2017

Chestiunea

Cu ce? România – de 10 ani ultima din UE la venituri bugetare şi prima la reducerea lor! Problemele punctuale

România a întreprins în perioada 2006 – 2016 cea mai bizară politică a fondurilor publice dintre toate statele europene, potrivit unei analize date publicităţii de… Mai mult

13.12.2017

Cele 15 proiecte de infrastructură aflate în execuție – analizate de Pro Infrastructura. Lungul drum până la promisiunile ministrului

de Victor Bratu , 2.1.2018

În 2018 pot fi finalizați 83,587 km (21,15 km sunt de fapt gata din acest an) din care, realist vorbind, vom putea folosi doar 63 km (aproximativ), restul fiind ”muzee”, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructura  a promisiunilor făcute la finalul anului 2017 de către ministrul Transporturilor, Felix Stroe.

Felix Stroe a declarat pe 14 decembrie că “vor fi minim 156,7 kilometri” de autostradă dați în folosinţă în 2018.

”Este o altă declarație complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană!”, reclamă asociația.

Pro Infrastructura publică un tabel cu toate cele 15 proiecte de autostradă care sunt în execuție în acest moment, afirmând că cei 63 de km de autostradă pot fi finalizați doar ”DACĂ vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, DACĂ va fi asigurată finanțarea și DACĂ va fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților.”

Mai jos, tabelul, cu situația în care se află fiecare priect și cu șansele care acestea să se suprapună cu promisiunile ministrului :

Click pentru mărire

Situația punctuală :

  • Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, atunci fiind stabilită data recepției.
  • Lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km). La 01.11.2017 s-a finalizat și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment va fi deschis, probabil, în perioada august-septembrie 2018.
  • Lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km). La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, ar putea fi deschis, acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017 chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata. Ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat (Ministerul Transporturilor are un proiect de ordin de ministru în acest sens.
  • Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București), 6,5 kilometri poate fi deschisă vara viitoare dacă va fi asigurată finanțarea.
  • Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km) este cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018. Acesta este blocat deoarece CNAIR nu ar recunoaște lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale.
  • Alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km) vor fi gata îm 2018, ambele în perioada august-septembrie. Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar muzee pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018.
  • Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, 4,03 kilometri, pot fi terminați în prima parte a anului, însă acest tronson va fi doar un alt muzeu pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est).

Pro Infastructura este un ONG independent dedicat problemelor infrastructurii de transport, fondată în 2015. Unul dintre fondatori este Cătălin Drulă, în prezent deputat USR.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 2.1.2018

Un raspuns

  1. Protonic
    3.1.2018, 10:47 am

    Acestea se refera doar la proiectele de infrastrctura de transport. Mai sunt si alte tipuri de proiecte de infrastructura in lucru.

Lăsați un comentariu


Stiri

Klaus Iohannis, discurs de Ziua Unirii: Guvernanţii au datoria de a fi mai atenţi la cerinţele cetăţenilor

Vladimir Ionescu

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, în discursul susţinut cu prilejul sărbătoririi Unirii Principatelor Române, că “guvernanţii au datoria de a fi mai atenţi la cerinţele… Mai mult

Stiri

Valentin Naumescu / „Ramura de măslin” sau Turcia contra Statelor Unite în nordul Siriei

Valentin Naumescu

Puncte cheie: Operaţiunea militară „Ramura de măslin”, desfăşurată de Turcia în nord-vestul Siriei (regiunea Afrin) are ca obiective oficiale eliminarea „teroriştilor kurzi”, „apărarea integrităţii teritoriale… Mai mult

Stiri

PNL a lansat ”Cartea neagră” a primului an de guvernare PSD-ALDE: Un an pierdut pentru România

Victor Bratu

PNL a prezentat marți ”Cartea neagră” a primului an de guvernare PSD-ALDE, liberalii susţinând că 2017 a fost un an pierdut pentru România, iar campania… Mai mult

Europa

Bulgaria / Fost șef al serviciilor secrete, condamnat la 15 ani de închisoare pentru deturnare de fonduri publice

Vladimir Ionescu

Fost director al serviciilor de informaţii bulgare, Kircho Kirov (foto) a fost condamnat la 15 ani de închisoare pentru deturnare de fonduri publice în valoare… Mai mult

Europa

România câștigă încă un loc în Parlamentul European – Comitetul pentru Afaceri Constituționale votează azi structura PE post-Brexit

Iulian Soare

După luni de negocieri și confruntarea cu interese naționale divergente, reprezentanții Comitetul pentru Afaceri Constituționale votează marți un proiect care vizează reducerea cu 46 a numărului… Mai mult

Stiri

Declarația 600 – răspunsul ministrului Finanțelor ocolește marea întrebare: rămâne sau nu?

Victor Bratu

În condițiile în care PSD promite să arunce ”colacul de salvare”- adică să proroge termenul de depunere al Declarației 600- fix înainte ca însăși instituția… Mai mult

Stiri

Deciziile Curții Constituționale pe Legile Justiției

Razvan Diaconu

Pe ordinea de zi a şedinţei de plen de marți a CCR s-au aflat mai multe obiecţii de neconstituţionalitate a celor 3 legi ale Justiției… Mai mult