luni

18 martie, 2024

16 iulie, 2018

Avion-școală cu dublă comandă IAR 99 Șoim

Un avion militar de instrucţie de tipul IAR 99 Şoim s-a prăbuşit în apropierea localităţii Nicolae Bălcescu din judeţul Bacău, anunță Digi24. Doi piloţi se aflau la bord.

Din primele informații, se pare că cei doi piloți s-au catapultat, iar aeronava de școală s-a prăbușit în capătul pistei.

Avionul IAR-99 Șoim este un avion subsonic de producție românească, fabricat la Avioane Craiova. Este folosit pentru antrenamentele piloților și, modificat, poate fi folosit pentru misiuni de bombardament ușor sau de recunoaștere.
Aviația militară deține 21 de aeronave IAR 99: 11 aeronave IAR-99 Şoim (modernizate cu sistem de avionică la nivelul anului 1996, folosite la instruirea pentru zborul cu aeronave MiG-21 LanceR) și 10 aeronave şcoală IAR-99 Standard (în configuraţia de bază, clasică de la nivelul anului 1989). Avioanele IAR 99 ar urma să intre într-un proces de modernizare și aducere la standardul „SuperȘoim”.

În urmă cu 9 zile, un MiG-21 LanceR s-a prăbuşit în timpul unui show aviatic la Baza Aeriană Borcea.


Pilotul avionului a murit. El avea 36 de ani şi era pilot-şef în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă, Baza 86 Aeriană Feteşti. Ministrul Apărării a ordonat după acel moment reținerea la sol a aparatelor MiG aflate în dotarea aviației militare.

Știre în curs de actualizare.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Slava cerului ca pilotii au reusit sa se catapulteze.
    – Multumim domnului ministru care a declarat public ca avioanele noastre ( cite mai sint ) sint intretinute perfect .Inimaginabil citi mureau daca erau intretinute de mantuiala sau cu piese de schimb ” lasa ca merge si asa” .

    Totusi niste probleme pe care MApN ar trebui sa le clarifice:
    1- pilotul sef , la 45 de ani avea 1.000 ore zbor pe Soim . Adica de la virsta de 23 de ani (sau 25) de cind a absolvit scoala de piloti , a zburat doar 50 ore (medie) pe an ?
    2- Elevul( 41 de ani !!!!! ) are la activ cam 400 ore zbor . Nici 22 de ore/an de cind a absolvit scoala de piloti ?

    Pai recomandarea minima NATO (cu care ne mandrim sau strigam sa vina sa ne apere) e de 50 ore anual pe pilot . Cu justificarea ” minimul ca pilotul sa nu devina un pericol pentru el insusi sau colegi”.

    – Cumva pilotii romani au zburat in medie din 2004 (intrarea in NATO ) sub minimul recomandat de organizatie ? De ce ?
    – Nu e nimeni judecat pentru tradare de tara , subminare a capacitatii de aparare a patriei prin finantare INADECVATA a ministerului si prin deturnare de fonduri de la instructie/dotare la plata pensilor mega speciale ?
    ( Tanti Olguta a declarat public ca o pensie speciala de 15.000 lei lunar din 2015 a crescut la 22.000 lei lunar in 2017)

    In alta ordine de idei , in Crimea cred ca rusii sarbatoresc. Romania nu mai are nici un avion militar de vinatoare cu care sa puna pe ganduri aviatia lor . Nici la Marea Neagra dar nici in intreg spatiul aerian al Romaniei .Si asta fara sa traga un foc de arma .
    – Basescu cu Boc ce zice cind recalculau (prin marire cu 30 % ) pensile speciale ? Un mizilic .Un miliard lei noi suplimentar anual .
    – Ponta gasea si el 98 milioane lei anual sa mareasca tot pensile speciale.
    – Binomul Dragnea-Tariceanu au marit si ei pensile speciale . Cu indexarea , marirea din pix a pensilor dar si suplimentar cu 50% din valoarea maririi soldelor de baza a celor activi .
    Toti tacuti , toti lipsa pe ecrane la acest subiect de importanta strategica nationala dar penal extrem de relevant .
    . Tot vina lui Soros e ?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Slava cerului ca pilotii au reusit sa se catapulteze.
    – Multumim domnului ministru care a declarat public ca avioanele noastre ( cite mai sint ) sint intretinute perfect .Inimaginabil citi mureau daca erau intretinute de mantuiala sau cu piese de schimb ” lasa ca merge si asa” .

    Totusi niste probleme pe care MApN ar trebui sa le clarifice:
    1- pilotul sef , la 45 de ani avea 1.000 ore zbor pe Soim . Adica de la virsta de 23 de ani (sau 25) de cind a absolvit scoala de piloti , a zburat doar 50 ore (medie) pe an ?
    2- Elevul( 41 de ani !!!!! ) are la activ cam 400 ore zbor . Nici 22 de ore/an de cind a absolvit scoala de piloti ?

    Pai recomandarea minima NATO (cu care ne mandrim sau strigam sa vina sa ne apere) e de 50 ore anual pe pilot . Cu justificarea ” minimul ca pilotul sa nu devina un pericol pentru el insusi sau colegi”.

    – Cumva pilotii romani au zburat in medie din 2004 (intrarea in NATO ) sub minimul recomandat de organizatie ? De ce ?
    – Nu e nimeni judecat pentru tradare de tara , subminare a capacitatii de aparare a patriei prin finantare INADECVATA a ministerului si prin deturnare de fonduri de la instructie/dotare la plata pensilor mega speciale ?
    ( Tanti Olguta a declarat public ca o pensie speciala de 15.000 lei lunar din 2015 a crescut la 22.000 lei lunar in 2017)

    In alta ordine de idei , in Crimea cred ca rusii sarbatoresc. Romania nu mai are nici un avion militar de vinatoare cu care sa puna pe ganduri aviatia lor . Nici la Marea Neagra dar nici in intreg spatiul aerian al Romaniei .Si asta fara sa traga un foc de arma .
    – Basescu cu Boc ce zice cind recalculau (prin marire cu 30 % ) pensile speciale ? Un mizilic .Un miliard lei noi suplimentar anual .
    – Ponta gasea si el 98 milioane lei anual sa mareasca tot pensile speciale.
    – Binomul Dragnea-Tariceanu au marit si ei pensile speciale . Cu indexarea , marirea din pix a pensilor dar si suplimentar cu 50% din valoarea maririi soldelor de baza a celor activi .
    Toti tacuti , toti lipsa pe ecrane la acest subiect de importanta strategica nationala dar penal extrem de relevant .
    . Tot vina lui Soros e ?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: