vineri

29 martie, 2024

29 martie, 2018

Probleme la Lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda, finalizat în proporţie de 99%. Publicația Cluj Capitala publică joi fotografii care demonstrează că s-a constatat că autostrada a început să se crape pe margini într-o zonă cu alunecare de taluz.

“Remedierile necesare în această zonă, lucrări minore, sunt în derulare, spre satisfacerea clientului”, a spus pentru Economica.net Klaus Bleckenwegner, CEO-ul Porr Construct România.


Asociația Pro Infrastructură a prezentat luni un reportaj foto de pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, cu următoarea constatare:

„Deși cei mai mulți constructori de pe șantierele de autostrăzi din România și-au început activitatea încă din primele zile ale anului, avansul fiind unul sesizabil față de finalul lui 2017, pe acest tronson construit de Aktor-Euro Construct lucrările par înghețate.

Unul din motivele progresului necorespunzător îl reprezintă intrarea în insolvență în luna februarie 2018 a Euro Construct, compania românească din asociere. Din informațiile noastre, grecii de la Aktor intenționează preluarea părții din contract de care este responsabilă Euro Construct și vor să ducă șantierul la bun sfârșit, însă stadiul actual și mobilizarea deficitară ne face să fim circumspecți.

Ne exprimăm speranța că în cel mai scurt timp cei de la Aktor vor materializa în realitate intențiile optimiste printr-o mobilizare exemplară pentru a recupera întârzierile. În caz contrar, așteptăm de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere măsuri urgente care să ne dea speranțe că Autostrada A10 Sebeș-Turda se va finaliza în cadrul POIM 2014-2020, fără să treacă într-un al treilea exercițiu financiar european (deja este fazată de pe POS-T 2007-2013).


Instituția responsabilă cu realizarea proiectelor de infrastructură s-a mai confruntat cu probleme de acest gen:

  • Terasamentul unei porțiuni în lucru a autostrăzii A1 București-Nădlac, între Lugoj și Deva (în zona localităţii hunedorene Holdea), s-a surpat pe o lungime de 70 de metri şi pe o lăţime de 11 metri din cauza alunecărilor de teren din zonă.
  • Exemplul cel mai cunoscut publicului s-a petrecut în guvernarea Ponta, când în preajma campaniei electorale guvernul a forțat inaugurarea unui tronson al aceleiași A1, secțiunea de autostradă Orăștie- Sibiu, șoseaua surpându-se la câteva săptămâni, în zona Aciliu.
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: