Europa

Interviu / Tribalizarea în epoca deglobalizării. Primul pas spre următorul război

Textul de mai jos e un fragment din interviul cu Koert Debeuf, senior associate researcher la Institutul de Studii Europene de la Universitatea Liberă din… Mai mult

10.02.2019

La obiect

Coboară: Investițiile străine țin pasul cu investițiile publice. De la spectacolul legilor bugetelor, la tristețea din execuțiile bugetare

Investiţiile publice și-au menținut coborârea încă din anii crizei financiare, conform execuţiilor bugetare, chiar dacă legile bugetelor de stat din ultimii trei ani au arătat cifre în creştere.… Mai mult

10.02.2019

La obiect

Educaţia – 4 indicatori esenţiali la care stăm foarte slab

În contextul abordărilor prioritare la nivel european privind dezvoltarea sustenabilă, Eurostat a publicat un set sintetic de indicatori uniformizat ca metodologie pentru fiecare ţară, indicatori… Mai mult

10.02.2019

Interviu

România consumului văzută prin ochii unui superretailer. O viziune care ar putea deveni politici publice

Textul de mai jos e o compilație de mici fragmente din interviul pe care Iulian Stanciu – CEO al e-mag – l-a acordat pentru numărul 99… Mai mult

07.02.2019

Cronicile

Autostrada Iași – Tg.Mureș a dispărut din Programul Operațional Infrastructură Mare 2021-2027

de Razvan Diaconu , 7.12.2018

Ministerul Fondurilor Europene a scos din Programul Operațional Infrastructură Mare 2021-2027 proiectul autostrăzii Iași-Tg.Mureș, iar Ministerul Transporturilor deja vorbește deja de acest proiect ca fiind o ”alternativă de conectivitate” la A13 Bacău-Brașov.

Ministerul Transporturilor a organizat joi ședința unui grup de lucru în care a propus spre ”dezbatere” o analiză comandată în primăvară de Ministerul Transportului referitoare la cea mai ”economica” traversare a Carpaților, din Moldova în Transilvania. Soluția avansată: o autostradă Bacău-Brașov.

Președintele Iohannis a promulgat recent legea pentru construcția autostrăzii Ungheni-Iași-Tg.Mureș.

Asociația ”Moldova vrea autostradă” a participat la respectiva reuniune organizată de Ministerul Transporturilor, Dan Radu, membru al asociației, scrie pe Facebook la ce concluzii a ajuns după această întâlnire de lucru:

Ședința a avut un singur scop, foarte prost mascat – să scoată de pe lista de priorități Autostrada Iasi-Targu Mures!

Asadar, au propus spre ”dezbatere” analiza comandată în primăvară de Ministerul Transportului referitoare la cea mai “economica” traversare a Carpatilor din Moldova in Transilvania.

O analiză surprinzătoare, care are loc la 2 ani după aprobarea Master Planului de Transport al României, document realizat dupa studii si analize ce au luat alti cîțiva ani, și care stabilește clar care sunt cele mai eficiente și prioritare rute de dezvoltare!

La redactarea ”analizei” în cauză au folosit drept ”acoperire” experți BEI PASSA, dîndu-le informații de lucru FALSE, chestiune cit se poate de penală.

Tot subiectul în sine e o diversiune destul de străvezie, de altfel.

Să fie clar: ca să se dezvolte, Moldova are nevoie să se lege urgent la Autostrada A3 prin punctul Târgu Mures, de acolo drumul este deschis spre Europa Centrala. Este singura legatură folositoare. Și unica.

Nu prin Bacău-Brasov, propusă și susținută de Șova, care duce nicaieri și te leaga de nimic.

Ca să se construiască mai apoi autostradă de la Brasov la Sibiu sau spre Targu Mures, care să te lege de Europa, va mai dura 10 ani, cel puțin.

Ca să nu mai amintim că această traversare ar lăsa izolată cel putin jumătate din regiune – Suceava, Botosani, Iasi, Vaslui, chiar si Neamtul.

Grupul pesedist de la Bacău, cu senatorul Dragoș Benea în frunte și cu Lucian Șova la Minister, din motive obsucure, vrea sa dinamiteze dezvoltarea intregii Moldove prin împingerea in față, cu argumente false, a legăturii Bacău-Brasov, pe ideea că ar fi mai scurtă și mai ieftină.

Ei nu inteleg un lucru simplu si folositor – dacă se face autostrada Iași-Targu Mureș (A8), Bacăul va fi cel mai avantajat oras mare din toată Moldova.

Va fi pe ruta Autostrăzii A7 Ploiesti-Suceava si va fi la numai 70 km de nodul rutier dat de intersectia A7 cu A8, in zona Pașcani, de unde se poate lega urgent direct de Europa. Brașovul este o mare păcăleală chiar și pentru băcăuani.

Repetam: aceasta autostrada este pe un coridor secundar, Iași-Targu Mures este pe coridor european principal.

Prima nu duce nicaieri, a doua leagă TOATA Moldova de rețeaua europeană de transport la Târgu Mures, prin A3, in lucru avansat deja.

Concluziile în urma intîlnirii:

1. Autostrada A8 este doar o “linie pe hartă”, conform unui specialist din panel.
2. Autostrada A8 nu mai este o prioritate în POIM 2014-2020.
3. Autostrada A8 apare pe harta Ministerului Transporturilor în POIM 2021-2027 ca o “alternativa de conectivitate” la A13 Bacau-Brasov.
3. Autostrada Sibiu-Brașov apare pe POIM II, 2021 – 2027, ca deja construită, în operare, deși nu avem nici măcar Studii de fezabilitate!!!
4. Pe POIM II 2021 – 2027, Autostrada A8 nu mai apare. AUTOSTRADA A8 ESTE ASADAR ISTORIE, din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor.
5. Autostrada Brașov – Bacău apare ca proiect pe POIM II, luind locul A8!

Ieri am aflat ce intuiam deja si am si tras semnale publice la momentul respectiv – analiza făcută de BEI PASSA, comandată de Ministerul Transporturilor, A FOST PARAVANUL PENTRU A JUSTIFICA AUTOSTRADA A13 și a o include în POIM și implicit de a elimina A8 din POIM si din finanțare.

Și cum sectorul Ungheni-Iași-Tg. Mureș este inca la Comisia de Prognoza si, desi legea promulgată recent de președintele Iohannis o trece inapoi la Ministerul Transporturilor, dar nimeni nu se grabeste sa o faca, putem considera ca proiectul A8 este CA ȘI ÎNGROPAT.

La intervențiile repetate ale Asociației ”Moldova Vrea Autostradă” și ”Asociației Pentru Infrastructură” de la ședinta de ieri, ni se raspundea ca de fapt “doar testam alternativele” și nu e nimic bătut în cuie. O minciună, de fapt.

CONCLUZIA FINALĂ – este în plină desfășurare o operatiune sprijinită de interesele ascunse ale unei găsti pesediste de a modifica prioritățile din Master Planul de Transport (negociat aproape 2 ani cu UE), si de a scoate pe tușă Autostrada A8.

Zilele acestea

1. vom informa Comisia Europeana, pe comisarul Corina Cretu, despre noua situatie;
2. vom informa europarlamentarii romani ce sprijina actiunile noastre că are loc o masluire ce nu ajuta in nicinun fel dezvoltarea Moldovei, ci o blochează;
3. vom trimite BEI un avertisment ca institutia este folosita, oferindu-i-se informatii false, pentru jocurile unui grup politic;
4. vom trimite Ministerului Transporturilor un avertisment că folosesc informatii false in rapoarte oficiale, si le vom face plingeri penale;
5. vom trimite un avertisment si prim-ministrului Romaniei ca un minister din subordine foloseste informatii false pentru a bloca dezvoltarea Moldovei;
6. o informare in acelasi sens la Presedinția Romaniei;
7. ne pregatim foarte serios cu avocatii noștri sa atacăm orice încercare de amînare, de nepunere in practică a legii pentru A8.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 7.12.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Ministerul Educației ia la verificat toate școlile postliceale sanitare din țară

Vladimir Ionescu

Toate şcolile postliceale sanitare din ţară vor face obiectul unor ample verificări, a anunţat vineri ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Inspecţiile vin după ce ministerul ar fi… Mai mult

Stiri

Sute de magistrați au protestat vineri în maimulte județe împotriva noilor Ordonanțe din Justiție. Protestele vor continua și în zilele următoare

Vladimir Ionescu

Peste 200 de magistraţi au protestat, vineri, pe scările Palatului de Justiție din Capitală, nemulţumiţi de ordonanţa de urgenţă a Guvernului care modifică legile Justiţiei. Protestul… Mai mult

Stiri

Reacții politice la protestul magistraților / Călin Popescu Tăriceanu îi critică dur, Kelemen Hunor dezaprobă OUG pentru Justiție. Președintele cere UDMR să apere democrația

Vladimir Ionescu

Pe măsură ce protestele magistraților nemulțumiți de OUG 7 se extind, apar și reacțiile politice. Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat vineri că magistrații care… Mai mult

Stiri

Secția pentru magistrați a obținut de la DNA copia Dosarului Tel Drum

Vladimir Ionescu

O copie a dosarului mare Tel Drum, cel în care este urmărit penal și Liviu Dragnea, a ajuns deja la Secția specială pentru investigarea magistraților,… Mai mult

Stiri

ANRE are probleme să respecte plafonarea prețurilor la electricitate decisă de Guvern

Adrian N Ionescu

Autoritatea de Reglementare în Energie (ANRE) este pe cale să aprobe prețuri reglementate la energie electrică, valabile de la 1 martie, în cel mai bun… Mai mult

Stiri

Consiliul Concurenţei a avizat achiziţia de către ENGIE România acţiunilor Wirom deţinute de Gazprom

Adrian N Ionescu

ENGIE România devine acţionarul unic al distribuitorului de gaze naturale Wirom, după ce Consiliul concurenţei a avizat achiziţia pachetului de acţiuni de 48,85% deținute de… Mai mult

Stiri

Grupul Telekom, la care statul deține 45,9% din acțiuni, ar putea să nu participe la licitațiile 5G. Guvernul speră să obțină 2,1 miliarde de lei pentru acest licențe

Alexandra Pele

Grupul Telekom România, la care statul este acționar minoritar controlând un pachet de 45,9%, ar putea alege să nu participe la licitația 5G din acest… Mai mult