miercuri

24 aprilie, 2024

31 ianuarie, 2019

Consiliul Concurenței a sancționat şapte companii de pe piața comercializării produselor alimentare din România (3 retaileri și 4 furnizori ai acestora), „pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri”.

Valoarea totală a amenzilor este de peste 87,7 milioane de  lei (aprox. 18,8 milioane euro), din care cea mai mare parte (87%) revine marilor lanţuri de hypermarketuri Auchan, Cora și Carrefour, potrivit unui comuncat al Consiliului Concurenței.

„În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență,pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri”, în perioada 2010-2016, spune comunicatul Consiliului Concurenţei.


Consiliul Concurenţei a constatat că „în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailerul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final”.

„Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul”, potrivit sursei citate.

Companiile sancționate sunt:

  • Auchan Romania SA 36.563.004 lei (7,84 milioane euro)
  • Carrefour România SA 26.995.645 lei (5,79 milioane euro, Carrefour a recunoscut fapta, beneficiind de o reducere a amenzii).
  • Romania Hypermarche (Cora) SA 12.410.834 lei (2,66 milioane euro)
  • Quadrant-Amroq Beverages SRL 5.984.053 lei (1,28 milioane euro)
  • Star Foods EM SRL 3.930.920 lei (843.599 euro)
  • Strauss România SRL 1.785.767 lei (383.236 euro)
  • Nelson Prod SRL 43.113 lei (9.252 euro)

Este a doua investigație a Consiliului pe piața comercializării de produse alimentare, finalizată cu sancțiuni.


În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.

Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.

Amenzile aplicate de Consiliul Concurenței se virează integral către bugetul de stat. Companiile sancționate pot ataca decizia autorității de concurență la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: