Chestiunea

Ce forță de muncă pregătește România: Printre cele mai mici ponderi ale tinerilor înalt calificați, și cele mai mari de tineri slab calificați

Între 2005 și 2015, sistemul de educație românesc a produs una dintre cele mai restrânse forțe de lucru înalt calificate și unul dintre cele mai… Mai mult

29.10.2017

Chestiunea

Guvernul României, pe curs de coliziune cu Comisia Europeană din cauza politicilor fiscale

O misiune de evaluare a politicilor fiscale românești sosită la București luna trecută a constatat că Guvernul nu dorește să țină cont de recomandările pe… Mai mult

26.10.2017

Chestiunea

Competitivitatea României 2017: Contribuția mediului de afaceri la scăderea cu 6 poziții în Top

World Economic Forum a publicat un nou Raport al Competitivității Globale, în care România este clasată pe locul 68 între cele 138 de state care… Mai mult

25.10.2017

Analiză

România – pe contrasens în UE cu evoluţia deficitului bugetar

România este singurul stat membru UE care a atins limita de deficit bugetar permisă prin regulile de stabilitate economică stabilite la Maastricht pentru aderarea la… Mai mult

24.10.2017

Au fost desemnați constructorii primilor kilometri din Comarnic-Brașov: Acționarii – ascunși în Cipru

de Razvan Diaconu 1.6.2017

O firmă cu acționari ascunși, din Cipru, reclamată in anii trecuți la DNA de către Curtea de Conturi, a primit contractul pentru Comarnic-Braşov, sectorul Cristian-Râșnov. Totodată, au fost desemnați și constructorii a doi kilometri din varianta de ocolire Comarnic.

Rapoartele de atribuire pentru lotul 5 al autostrăzii Comarnic – Braşov, secţiunea Braşov-Cristian, dar şi pentru varianta de ocolire a oraşului Comarnic au fost semnate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care a precizat că în scurt timp vor începe lucrările, dacă nu vor fi depuse contestaţii.

“S-a semnat raportul de atribuire pentru lotul 5 de la autostrada Comarnic – Braşov, secţiunea Braşov-Cristian, cât şi raportul de atribuire pentru varianta de ocolire de la Comarnic, astfel încât vor începe lucrările, dacă nu vom avea contestaţii în perioada următoare”, a spus Cuc.

Informațiile Digi24 sunt că, cel puțin în cazul lotului 5, respectiv Râșnov-Cristian și drum de legătură spre Brașov, firmele care primesc contractul sunt Alpenside SRL și Specialist Consulting. Prima firmă are acționar off-shore-ul cipriot Alpenside holding și deci nu se poate spune cu claritate ce acționari adevărați are. Cealaltă firmă urmează să se ocupe de proiectare și este în insolvență.

Pentru lotul 1, respectiv cei doi kilometri ai centurii Comarnic, nu se știe care sunt firmele selectate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Aici au fost primite oferte de la opt asocieri, printre care figurează și Alpenside SRL.

Lucrările la autostrada Comarnic-Braşov vor începe anul acesta, la un tronson între Braşov şi Cristian, la 13 ani de la lansarea proiectului. Ministerul Transporturilor a anunţat luna aceasta că va semna, la sfârşitul lunii iunie, contractul de proiectare şi execuţie. Tronsonul de autostradă Comarnic – Braşov este împărţit în cinci sectoare, sectoarele 1 şi 5 fiind cele dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, în lungime totală de 10 kilometri. Ministrul Transporturilor spune că raportul de atribuire pentru centura Comarnic a fost semnat săptămâna aceasta şi urmează să se desemneze câştigătorul.

”Sper să nu avem contestaţii. La Buşteni urmează în perioada următoare. Deci, ce a fost deblocat timp de doi ani uitaţi că se deblochează acum”, a susţinut ministrul Transporturilor. Desemnarea arbitrară a unor constructori de către CNAIR în proceduri netransparente, incorecte, fac însă foarte probabile contestațiile.

În cazul lotului 5 din Comarnic Brașov Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat dreptate în două rânduri firmei Strabag care a contestat desemnarea firmelor Alpenside-Specialist Consulting drept câștigătoare. Cu toate acestea,  CNAIR a insistat să desemneze câștigătoare tot asocierea Alpenside-Specialist Consulting.

Presa buzoiană a relatat în  anii trecuți că firma Util Construct Plus, rebotezată ulterior Alpenside, a fost reclamată de către Curtea de Conturi Buzău la DNA ca urmare a faptului că se angajase să facă lucrări de deszăpezire de sute de mii de euro deși nu avea utilajele necesare.

Guverne PSD și mulți miniștri ai Transporturilor au insistat ani la rând pentru realizarea acestui proiect, încercând inclusiv să obțină finanțare europeană pentru demararea lucrărilor. Comisia Europeană s-a opus acestei inițiative românești din cauză că autostrada nu se află pe niciun coridor european.

În ciuda obiecțiilor europene, a solicitărilor mediului de afaceri, dar și a avertizărilor publice transmise de fostul președinte Traian Băsescu fostului ministru Ioan Rus (”Deja s-au produs acte de corupție!”), Guvernul Ponta a insistat să impună acest proiect pe agenda de finanțare europeană.

Singurul rezultat concret: Master Planul de Transport nu a primit, timp de 2 ani și jumătate, avizul Comisiei Europene, România pierzând din această cauză posibilitatea accesări fondurilor europene.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.6.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

Liviu Dragnea contestă sechestrul pe avere. Argumentul său – nicio instituție nu revendică recuperarea vreunui prejudiciu

Vladimir Ionescu

Liviu Dragnea contestă la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) sechestrul pus pe întreaga sa avere, în ancheta Tel Drum. Argumentul forte al liderului… Mai mult

Stiri

Ioan Neculaie, condamnat la 2 ani de închisoare cu executare, prins în timp ce încerca să fugă din țară

Vladimir Ionescu

Omul de afaceri Ioan Neculaie, condamnat joi la doi ani de închisoare cu executare, a fost prins în timp ce încerca să fugă din țară… Mai mult

Stiri

Premierul Tudose acuză BNR că nu a intervenit pentru a opri deprecierea leului: Va trebui să avem o discuţie foarte serioasă

Razvan Diaconu

Premierul Mihai Tudose a susţinut, joi seară, că Banca Naţională poartă o parte din vină pentru deprecierea leului în raport cu euro, afirmând că BNR… Mai mult

Stiri

Ultim omagiu adus Stelei Popescu de către Catena

Vladimir Ionescu

Catena își exprimă regretul că una dintre cele mai importante actrițe pe care România a avut-o, draga noastră prietenă, Stela Popescu, a încetat din viață,… Mai mult

Stiri

UE analizează includerea Turciei pe lista neagră a paradisurilor fiscale

Vladimir Ionescu

Uniunea Europeană )UE) ar putea decide luna viitoare includerea Turciei pe lista neagră a paradisurilor fiscale, fapt care ar încorda şi mai mult tensiunile dintre… Mai mult

Stiri

CCR respinge sesizarea lui C.P. Tăriceanu: DNA poate ancheta hotărâri de Guvern. Dosarul Belina merge sigur mai departe

Vladimir Ionescu

UPDATE: Procurorii pot ancheta hotărâri de Guvern pentru că sunt acte administrative individuale, nu general aplicabile (precum legile și OUG-urile), explică un comunicat al CCR… Mai mult

Stiri

Moțiunea de cenzură a picat, la fel și convingerea unei părți din PSD că există ”statul paralel”

Vladimir Ionescu

Moţiunea de cenzură ”PSDragnea, în campanie mumă, la putere ciumă”, iniţiată de PNL, a fost respinsă joi, înregistrându-se 159 de voturi “pentru”, mult sub minimul… Mai mult