joi

28 martie, 2024

21 aprilie, 2016

contract-achizitiiCamera de Comerț Americană în România își exprimă îngrijorarea atât cu privire la întârzierea lansării apelurilor de proiecte, implicit ghidurile solicitanƫilor, cât și în ceea ce privește transpunerea în dreptul național a noilor Directive ale Uniunii Europene (UE) în domeniul achizițiilor publice (clasice și sectoriale).

Potrivit unui comunicat emis joi, AmCham România semnalează că întârzierea lansării apelurilor pe proiecte în cadrul axelor prioritate aferente programelor operaționale 2014 – 2020 poate avea un efect negativ asupra gradului de absorbție, iar termenul limită indicat de UE pentru transpunerea directivelor europene în materia achizițiilor publice a expirat la data de 18.04.2016.

În comunicat se afirmă:


”Solicităm Guvernului să facă public modul de combinare a surselor de finanțare, respectiv proveniența banilor necesari pentru implementarea strategiilor impuse de condiționalitățile ex-ante vizavi de accesarea fondurilor europene.

De asemenea, considerăm necesară o identificare exhaustivă a nevoilor de investiții pe care România trebuie să le îndeplinească din perspectiva evitării procedurilor de infringement privind netranspunerea directivelor UE în legislația națională într-o serie de domenii prioritare precum mediu, energie, sănătate.

De asemenea, pentru evitarea distorsionării pieței, prin utilizarea unor practici neconcurențiale, reprezentanții AmCham consideră imperativ necesară introducerea în legislația secundară aferentă achizițiilor publice a două principii extrem de importante, respectiv consultări publice obligatorii asupra specificațiilor tehnice și analiza comparativă / benchmarking în specificațiile tehnice.

Astfel, în vederea aplicării corecte a primului principiu, este necesar ca, înaintea lansării procedurii de selecție de licitație, entitatea contractantă să supună consultării publice documentațiile tehnice ce urmează a fi utilizate în cadrul acesteia; procedura de consultare publică se va organiza în conformitate cu legislația în vigoare.


În cazul celui de-al doilea principiu, susținem obligativitatea entității contractante de a preciza în caietul de sarcini, ghidurile solicitantului sau orice alte documentații folosite în procedura de achiziții publice – legislația națională, internațională – standardele în vigoare în conformitate cu care s-au stabilit cerințele tehnice incluse în respectiva documentație (limite maxime, minime, caracteristici tehnice etc).”

”AmCham România promovează, prin implicarea sa constantă în domeniul achizițiilor publice și fondurilor europene, implementarea unor măsuri cu valoare de principiu cum ar fi eficiența în cheltuirea fondurilor publice, obținerea valorii optime în achizițiile publice, o reformă instituțională reală și simplificare procedurală, precum și orientarea sistemului către obținerea de performanțe economice competitive”, declară Madeline Alexander, liderul grupului de Fonduri europene, achizitii publice şi PPP din cadrul AmCham România.

Camera de Comerț Americană în România (AmCham România) este cea mai reprezentativă asociaţie profesională de afaceri, înfiinţată în anul 1993 de un grup de companii americane, şi care reuneşte în prezent peste 400 de companii americane, internaţionale şi locale.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. „Consideram necesara o identificare exhaustive a nevoilor de investitii pe care Romania trebuie sa le indeplineasca din perspectiva evitarii procedurilor de infringement pentru netranspunerea directivelor UE in legislatia nationala intr-o serie de domenii prioritare precum mediu, energie, sanatate.”
    Daca am inteles bine ce se cere, un astfel de „necesar de investitii” este irealizabil, deoarece el ar trebui sa cuprinda o reconstructie generala a „domeniilor prioritare”, dintre care sanatatea, energia sau altele, care necesita investitii de citeva sute de miliarde de Euro.
    A face o evaluare mai putin „exhaustiva” pare a fi ceva mai rational, dar pentru aceasta nu exista nici un reper economic sau tehnic.Fara un „proiect national de reconstructie economica si industriala”, ce investitii sa evaluezi sa faci in mediu, sanatate, energie, etc., cind nu ai idee de la o zi la alta, cum va evolua piata energiei sau alte domenii economice, a caror sustinere si articulare „cantitativa” nationala este reciproca.
    Cu alte cuvine, se cere o evaluare ca in timpul trecut, cind economia centralizata permitea (si se baza) pe acest model de lucru, pentru a putea distribui apoi resursele necesare.
    Pe de alta parte insa, in regimul trecut exista si o planificare a „dezvoltarii economice” , care era reperul pe domenii ce permitea o cuantificare/identificare precisa a necesarului de investitii.
    In lipsa oricarei „planificari” a dezvoltarii economice, asumata de clasa politica in registrul „cresterii economice anuale” (de o anumita cifra:5-7 la suta anual de pilda), pe ce baza „analitica” ar putea fi realizata aceasta „identificare exhaustiva a necesarului de investitii, in domeniile prioritare?”Permite oare, mersul economiei nationale de la „sine”, cu o dezvoltare economica la intimplare (pe care o decide evolutia anuala „meteo”), sa fie evaluat necesarul national de investitii?Sau banii ce vor fi alocati?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. „Consideram necesara o identificare exhaustive a nevoilor de investitii pe care Romania trebuie sa le indeplineasca din perspectiva evitarii procedurilor de infringement pentru netranspunerea directivelor UE in legislatia nationala intr-o serie de domenii prioritare precum mediu, energie, sanatate.”
    Daca am inteles bine ce se cere, un astfel de „necesar de investitii” este irealizabil, deoarece el ar trebui sa cuprinda o reconstructie generala a „domeniilor prioritare”, dintre care sanatatea, energia sau altele, care necesita investitii de citeva sute de miliarde de Euro.
    A face o evaluare mai putin „exhaustiva” pare a fi ceva mai rational, dar pentru aceasta nu exista nici un reper economic sau tehnic.Fara un „proiect national de reconstructie economica si industriala”, ce investitii sa evaluezi sa faci in mediu, sanatate, energie, etc., cind nu ai idee de la o zi la alta, cum va evolua piata energiei sau alte domenii economice, a caror sustinere si articulare „cantitativa” nationala este reciproca.
    Cu alte cuvine, se cere o evaluare ca in timpul trecut, cind economia centralizata permitea (si se baza) pe acest model de lucru, pentru a putea distribui apoi resursele necesare.
    Pe de alta parte insa, in regimul trecut exista si o planificare a „dezvoltarii economice” , care era reperul pe domenii ce permitea o cuantificare/identificare precisa a necesarului de investitii.
    In lipsa oricarei „planificari” a dezvoltarii economice, asumata de clasa politica in registrul „cresterii economice anuale” (de o anumita cifra:5-7 la suta anual de pilda), pe ce baza „analitica” ar putea fi realizata aceasta „identificare exhaustiva a necesarului de investitii, in domeniile prioritare?”Permite oare, mersul economiei nationale de la „sine”, cu o dezvoltare economica la intimplare (pe care o decide evolutia anuala „meteo”), sa fie evaluat necesarul national de investitii?Sau banii ce vor fi alocati?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: