vineri

29 martie, 2024

27 martie, 2015

copilot germanwingsAnchetatorii nu pot da încă un răspuns privind motivul pentru care copilotul avionului Germanwings, Andreas Lubitz, a izbit aeronava de munţi, luând viaţa sa şi a altor 149 de oameni. Apar însă tot mia multe informaţii legate de acesta.

După ce i-au percheziţionat casa, procurorii germani arată că nu au descoperit nicio scrisoare sau o notă care ar putea indica o sinucidere. Nu sunt, de asemenea, nici indicii ale unei afilieri politice sau religioase care să furnizeze un motiv pentru gestul său.

Dar au fost găsite acte medicale care indică o afecţiune mai veche şi faptul că Andreas Lubitz era sub tratament. S-au găsit certificate medicale – rupte – care atestează faptul că acesta şi-a ascuns starea de sănătate faţă de angajatori şi de apropiaţi. Elar fi trebuit să fie în concediu medical în ziua în care s-a produs tragedia.


Investigatorii germani nu au precizat natura bolii copilotului, însă presa germană arată că a suferit de deprsie şi că avea nevoie de evaluare constantă.

Andreas Lubitz „a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009”, a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Femeia, care a preferat să păstreze anonimatul, a explicat că acesta îi mărturisise fiicei ei că avea depresie şi epuizare, motiv pentru care întrerupsese cursurile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2009, reluându-le în 2012. Fiica femeii l-a văzut ultima dată pe Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, în decembrie 2014. „Atunci părea normal şi spunea că se simte foarte bine ca pilot”, a subliniat femeia.

Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Andreas Lubitz era apt de zbor, precizând că începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2008, dar le întrerupsese o perioadă, timp în care a fost însoţitor de bord. „A întrerupt cursurile o perioadă, le-a reluat şi a devenit copilot în anul 2013. A trecut toate examenele practice şi medicale”, a subliniat preşedintele Lufthansa.

Reacţiile piloţilor faţă de anchetarea prăbuşirii avionului


Asociaţia europeană a piloţilor (ECA) a ridicat problema independenţei investigaţiei în cazul accidentului de avion din Alpii francezi, după ce anchetatorii au declarat că unul dintre piloţi, Andreas Lubitz, a prăbuşit în mod intenţionat aeronava, relatează presa germană.

Asociaţia care prezintă 38.000 de piloţi europeni din 37 de state a declarat că scurgerile de informaţii către presă despre conversaţiile din carlingă, înregistrate de una dintre cutiile negre, la mai puţin de 48 de ore de la accident a fost „o încălcare gravă a normelor internaţionale de anchetare acceptate la nivel global”.

Procurorul francez Brice Robin a anunţat joi că Andreas Lubitz a setat manual avionul în modul de coborâre şi nu a răspuns atunci când căpitanul şi echipajul au bătut în uşă în timp ce avionul se îndrepta către un versant.

Noi reguli în aviaţie

În ziua în care anchetatorii francezi au anunţat prăbusirea avionului de către copilot, câteva companii au luat primele măsuri pentru a preveni asemenea tragedii.

Norwegian, Air Canada, easyJet, Air Transat, Emirates, airberlin, WestJet, Lufthansa, Monarch, Virgin Atlantic, Thomas Cook, Condor, TUIfly, Etihad Airways şi Wizz Air au anunţat îcă introduc regula două persoane in cockpit pe toată durata zborului.Noua prevedere se aplică de vineri.

Atunci când unul dintre piloţi (comandantul sau copilotul) iese din cockpit pentru a merge la toaletă sau din alte motive, locul lui trebuie sa fie luat de un însoţitor de bord până când pilotul revine în cockpit.

Există operatori la care regula se aplică deja – Finnair, CSA, Qatar Airways, Ryanair, Jet2, FlyBe sau operatorii din SUA. La TAROM, aceasta regulă era deja în vigoare.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: