sâmbătă

20 aprilie, 2024

24 august, 2017

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri înființarea funcției de atașat de turism în străinătate, după ce în luna mai a desființat reprezentanţele de promovare.

Măsura apare într-o ordonanță de modificare a Ordonanței nr. 58/1988, pentru o mai bună organizare şi desfăşurare a activităţii de turism în România.

”Definirea funcţiei de ataşat de turism prin stabilirea în mod concret a competenţelor, rangului de reprezentativitate externă şi modalităţii de recrutare în vederea reprezentării intereselor României şi a sectorului economic al turismului la nivel internaţional, vine în contextul desfiinţării reprezentanţelor de promovare turistică, ca urmare a recomandărilor Curţii de Conturi prezentate în Raportul de audit al performanţei fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism”, a informat Guvernul.


Reglementări privind atașații de turism:

  • funcţiile de ataşat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajaţi ai Ministerului Turismului, ai instituţiilor subordonate acestuia şi de personalul detaşat în minister
  • selecţia şi modalitatea de organizare a concursului se aprobă prin ordin comun al Ministrului Turismului şi al Ministrului Afacerilor Externe
  • stabilirea ţărilor şi a perioadei în care ataşatul de turism efectuează misiunea de reprezentare a României se realizează prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE
  • pe durata misiunii în străinătate, ataşatului de turism i se aplică dispoziţiile legale privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate şi va fi subordonat autorităţii şefului misiunii diplomatice, dar va fi plătit de către Ministerul Turismului.

Organizațiile de Management a Destinației

De asemenea, Guvernul a adoptat şi alte măsuri pentru promovarea turismului în România. ”Concret, se implementează conceptul de Organizație de Management al Destinației, care va contribui la valorificarea potenţialului turistic, respectiv la creşterea circulaţiei turistice şi a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional.

Organizațiile de Management al Destinației vor funcţiona prin asocierea autorităţilor publice locale cu organizațiile/federaţiile patronale din turism, sau, după caz, cu reprezentanţi ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing şi gestionarea coordonată a componentelor destinaţiei. În calitate de membru asociat, pot adera la OMD şi asociaţii de promovare, asociaţii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic şi de formare profesională în turism”.

Birourile pentru promovarea în străinătate a turismului în România au fost desființate în iulie, după ce ministerul de resort a acuzat că birourile de promovare externă sunt ineficiente și au funcţionat pe bugete create artificial, ”după bunul plac al reprezentanţilor din cadrul acestor birouri de promovare”, fără a exista un control minimal asupra justeţei sumelor avansate drept cheltuieli.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: