La obiect

Raportul Sargentini: Ce reproșează UE guvernului Ungariei

În Parlamentul European s-a citit marți Raportul Sargentini,  în baza căruia europarlamentarii vor vota o solicitare adresată Consiliului UE de stabilire, în temeiul articolului 7 alineatul (1)… Mai mult

11.09.2018

La obiect

Ultima zbatere a inflaţiei de 5%, sub efectul creşterii unor preţuri reglementate

Inflaţia anuală a revenit peste pragul de cinci procente  în luna august 2018, după ce performanţa lunară a urcat, cu totul atipic faţă de perioada… Mai mult

11.09.2018

Chestiunea

Bruxellesul confirmă adevărata porcărie de la București: România NU a solicitat UE niciun ajutor suplimentar. Rezultatul ”prevenției”: 77% dintre cazurile din UE-Ucraina apar în România

Pentru a evita minciunile și manipulările de la București, cursdeguvernare.ro a cerut detalii de la Bruxelles, pentru a analiza măsurile și eficiența liptei împotriva pestei… Mai mult

10.09.2018

Analiză

Cum se vede România prin prisma indicatorilor economici ai UE

Eurostatistics reprezintă o sinteză bazată pe un set de indicatori standardizat şi armonizat pentru comparabilitate între ţări la nivelul Uniunii Europene (Principal European Economic Indicators… Mai mult

09.09.2018

”În 11 ani nu s-a făcut un metru de autostradă în Moldova, răbdarea a 7 milioane de români s-a terminat” / Cel mai mare protest motorizat din România, lista de revendicări

de Razvan Diaconu , 17.5.2018

Grupul civic ”Împreună pentru A8” și Asociația ”Moldova vrea autostradă” solicită public premierului Viorica Dăncilă și ministrului Transporturilor, Lucian Șova, să deblocheze proiectele de infrastructură pentru Moldova.

Un marș de protest motorizat va avea loc sâmbătă, 19 mai 2018, pentru construcția de autostrăzi în Moldova, infrastructură esențială pentru scoaterea regiunii din izolare și conectarea acesteia la Europa.

(Citiți și: ”România mare și fracturată: Centenarul Marii Uniri va găsi o țară cu o structură și mai dezechilibrată decât e astăzi”)

Cu două zile înaintea acestui marș, organizațiile sus-menționate și-au prezentat, joi, solicitările:

VREM UN TERMEN CLAR. Impactul lipsei acestei infrastructuri este plătită sever de milioane de români cărora li se refuză accesul la dezvoltare. Mediul de afaceri este profund afectat de lipsa autostrăzilor în Moldova, ceea ce are impact inclusiv asupra bugetului naţional. România nu atrage fonduri europene nici măcar pentru obiective majore și esențiale de infrastructură, deși există linii de finanțare special destinate, cum ar fi POIM.

Având în vedere că în acest moment nu există nici un angajament oficial cu privire la construcția autostrăzii A8 Iași-Târgu Mureș, cerem ca Guvernul României să își asume un termen clar pentru licitarea studiilor de fezabilitate pentru cele trei tronsoane, dar nu mai târziu de 1 septembrie 2018.

VREM CA A7 SĂ FIE AUTOSTRADĂ. Ruta A7 Ploiești-Suceava să intre în categoria Autostrăzi (și nu Drumuri Expres), deoarece și această investiție este, ca și A8, vitală pentru legarea economiei Moldovei la infrastructura națională.

VREM UN RITM ACCELERAT DE LUCRU. Vrem ca Guvernul României să își asume public și oficial un ritm accelerat de realizare a investițiilor A8 şi A7, printr-o foaie de parcurs cu termene și acțiuni ferme.

VREM EFICENTIZAREA CNAIR. Dat fiind faptul că CNAIR este responsabilă în mod direct de lipsa autostrăzilor din România, solicităm să devină o prioritate națională eficientizarea acestei instituții esențiale pentru dezvoltarea economică a României: evaluarea funcționarilor din CNAIR, înlocuirea celor incompetenți și recrutarea de profesioniști de top.

VREM UN DEPARTAMENT SPECIAL PENTRU INFRASTRUCTURA DIN MOLDOVA. În vederea accelerării demersurilor și spargerii blocajului informațional referitor la aceste investiții esențiale și având în vedere întîrzierea majoră față de celelalte regiuni ale țării, solicităm înființarea unui Departament pentru Infrastructură în Moldova.

Acesta ar urma să creeze legătura între Guvern, ministere, autorități locale, mediul de afaceri și societatea civilă și să monitorizeze realizarea acestor investiții. Departamentul ar trebui să fie în subordinea directă a Primului Ministru.

Cel mai mare protest motorizat

Cel mai mare protest motorizat care a avut loc vreodată în România este programat sâmbătă, când sute de mașini din Iași, Vaslui, Bacău, Suceava, Botoșani, Galați, Vrancea, dar și din Brăila, Buzău, Harghita și Mureș, se vor deplasa încolonate spre destinația finală, Piața Victoriei, unde ar urma să ajungă după ora 17,00.

Marșul este organizat de două asociații civice cu filiale în toată regiunea –” Împreună pentru A8” și” Moldova vrea autostradă”.

Cele două organizații au dat publicității un comunicat în care argumentează:

Din anul 2007, de când s-a dat startul construirii infrastructurii mari în zona Moldovei, nu numai că nu s-a construit nici un metru de autostradă, dar nu există în acest moment nici măcar contracte încheiate pentru refacerea studiilor de fezabilitate. Mai grav: nu sunt nici măcar fixate date clare pentru licitarea acestor contracte!

Pentru Autostrada A8 (Iași – Târgu Mureș, care ar lega Moldova de rutele europene), au fost anulate până acum două studii de fezabilitate, situația fiind la momentul de față tot la punctul zero, după 11 ani, exact ca în 2007.

(Citiți și: ”Pro Infrastructura: CNAIR a îngropat autostrada Iași – Tg. Mureș”)

Pentru Autostrada A7 (sau drum expres, Guvernul încă nu s-a decis asupra categoriei), au fost amânate licitațiile pentru studiile de fezabilitate de 16 ori în 5 ani! Acum două zile a avut loc ultima amânare – data de 15 mai 2018 era termenul pentru evaluarea ofertelor pe tronsonul Buzau – Focșani din A7. S-a amânat pentru a 16-a oară! Noul termen :  16 iulie 2018.

Protestul atrage atenția Guvernului României, Ministerului Transporturilor, CNAIR, că lipsa autostrăzilor blochează investițiile regionale, creează subdezvoltare, dezechilibre la nivelul României, generează emigrări masive ale forței de muncă – și că răbdarea celor 7 milioane de români, din Moldova și restul județelor care depind economic de A7 și A8, s-a terminat.

Organizatorii protestului solicită o întâlnire cu Prim-Ministrul României, doamna Viorica Dăncilă, cu Ministrul Transporturilor, domnul Lucian Șova, pentru a primi garanții oficiale ferme și o foaie de parcurs cu termene și acțiuni clare pentru deblocarea construcției Autostrăzilor A8 și A7, esențiale pentru egalizarea dezvoltării interregionale în România.

În acest sens, organizatorii au înaintat o solicitare publică autorităților menționate.

Evenimentul de sâmbătă este unul exclusiv civic și transmite revolta cetățenilor față de minciunile și incompetența din ultimii 11 ani ale guvernanților și cerința: Vrem urgent autostrăzi și dezvoltare în Moldova!

De modul în care Guvernul României va da curs acestor solicitări va depinde calendarul acțiunilor noastre civice, care se vor opri numai când investițiile A8 și A7 vor fi finalizate.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.5.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Procurorul Adina Florea, propusă la conducerea DNA, audiată ca martor în dosarul protocolului SRI dezvăluit de Darius Vâlcov

Vladimir Ionescu

Procurorul Adina Florea, propusă de Tudorel Toader la conducerea DNA, a fost audiată marți, ca martor, în dosarul privind scurgerea potocolului secret SRI-Parchetul General publicat de… Mai mult

Stiri

Noile bancnote de 100 de euro şi 200 de euro – prezentate de Banca Centrală Europeană

Marin Pana

La începutul acestei săptămâni, Banca Centrală Europeană a prezentat noile bancnote de 100 de euro şi 200 de euro. Noile bancnote vor completa seria ”Europa”,… Mai mult

Stiri

1000 de km cu restricții severe de viteză în infrastructura feroviară: dar CFR cumpără 100 de Săgeți Albastre

Vladimir Ionescu

Toată infrastructura feroviară românească este aproape de colaps, accidentele pe cale ferată sunt tot mai dese, iar peste 1.000 de km sunt sub restricții de… Mai mult

Stiri

Scăderea apetitului pentru consum reduce și apetitul de afaceri – studiu KeysFin

Adrian N Ionescu

Apetitul pentru afaceri în România este în scădere, iar economia românească funcţionează precum o maşină cu frâna de mână trasă, potrivit unui studiu al KeysFin.… Mai mult

Stiri

Metrorex la ușa băncilor, nu pentru dezvoltare: caută 40 milioane euro pentru plata despăgubirilor către Astaldi

Vladimir Ionescu

La Metrorex se fac eforturi și se discută cu CE și două bănci comerciale un împrumut din care să fie plătită despăgubirea de 188 de… Mai mult

Stiri

Mihaela Popa este noul director general CEC Bank, Radu Ghețea devine președinte CA

Adrian N Ionescu

Ministerul Finanțelor a înclinat balanța în adunarea generală a acționarilor CEC Bank, care a decis numirea Mihaelei Popa în funcția de director general – președinte… Mai mult

Stiri

Scrisoarea anti-Dragnea – textul integral. Liderul PSD convoacă CEx-ul

Vladimir Ionescu

UPDATE: ”Avem de-a face cu un complot”, este opinia lui Codrin Ștefănescu. Secretarul general adjunct al PSD a adăugat că ”Dragnea e la fel de lovit… Mai mult